søndag den 7. juni 2015

Pasta med avocadocreme, tomater og majs

I den forgangne uge er en af mine absolutte favoritter vendt tilbage i det lille hjem. Nemlig grøntsagskasserne fra Skagenfood! Vi stoppede vist med dem, da vi flytte, men efter jeg har fået arbejde har økonomien fået det en anelse bedre og tid/overskud er gået drastisk nedad! Derfor blev vi enige om at starte med grøntsagskasserne igen. Vi har bestemt os for at prøve nogle af deres måltidskasser igen, så derfor prøver vi nu hver anden uge med en kasse med frugt og grønt og hver anden uge med en måltidskasse, hvor der er en kødret og en fiskeret.

Udover at vi får testet vores smagsløg lidt og prøver noget anderledes end der normalt er på madplanen, er min forhåbning også, at vi får noget lidt mere spændende tilbehør, så jeg ikke savner min stivelse så meget. Den opskrift som kommer her, falder dog bestemt ikke ind i den kategori ;o)


Pasta med avocadocreme, cherrytomater og majs
4 pers. - opskrift opr. Skagenfood

350g pasta
1-2 majskolber
2 avocadoer
1 spsk citronsaft
2 fed hvidløg
3/4 dl oliven- eller rapsolie - alt efter hvad du bedst kan lide
200g cherrytomater
evt. 20 blade frisk basilikum

Bring en stor gryde med velsaltet vand i kog. Fjern blade og tråde fra majskolberne og kog dem i vandet i 5-7 minutter.

Put kødet fra avocadoerne, citronsaft, pillede hvidløg, 10 blade basilikum, salt og peber i en foodprocessor. Sæt maskinen igang og tilsæt derefter olien i en tynd stråle til det er en cremet pure - ala guacamole.

Tag majsene op ad vandet og kom pastaen i gryden. Kog efter anvisning på pakken. Skyl tomaterne, skær dem i halve og skær majskernerne af kolberne. Hæld vandet fra pastaen når den er færdig, og med med majs og avocadocreme i gryden. Put det på et stort fad, pynt med tomater og strimlet basilikum og server straks.

Vi fik det med en stor, rød bøf! Det var SÅ godt :o)


4 kommentarer:

  1. Uhm, jeg elsker avocado. Har faktisk aldrig prøvet at lave det som en creme til en pastaret. Jeg tænker faktisk at det vil gøre sig ret godt til revet squash også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er faktisk ikke så stor fan af avocado, pånær når det er blendet til ukendelighed ;o) Men jeg tror faktisk også, at denne creme ville egne sig fortrinligt til revet squash :o)

      Slet
  2. Damn det ser lækkert ud! :-D den ryger i gemmerne med det samme for den ret skal på bordet nu hvor sommeren endelig er over os :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også super lækkert! Så put den endelig i gemmeren, men ikke for langt væk ;o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...