mandag den 1. juni 2015

Boganmeldelse: Foodfanatic Thai

Jeg er ret vild med thai-mad, selvom det desværre ikke er noget jeg har gjort så meget i. Men det kommer helt sikkert til at ændre sig, efter at denne skønne bog er landet på min boghylde!

Nadia fra bloggen Foodfanatic har udgivet sin første kogebog, og den handler om thai mad. Hun er vokset op med en dansk far og en thailandsk mor, og har dermed fået thai-maden ind med modermælken. Det lader sig heller ikke fornægte i denne meget fine bog, som er fyldt med spændende opskrifter, flotte billeder, små historier og generelt et lækkert layout.


Der er information i bogen om råvarer i thai-køkkenet, køkkengrej og hvordan man bruger bogen og så er opskrifterne delt op i kapitler som nudler, supper, fisk & skaldyr og sød samt nogle basisopskrifter.

Især glæder jeg mig til at prøve opskrifterne på forårsruller, cremet tom yam suppe, pad thai med kylling og peanutbutteris med palmesukker-saltkaramel!


Alt i alt synes jeg det er en meget vellykket bog fra smukke Nadias side! Derfor får den 4 store stjerne ud af 6 og får min anbefaling, hvis du har lyst til at give dig i kast med det thailandske køkken og leder efter en god kogebog at starte med :o)

Anmeldereksempler: Foodfanatic Thai af Nadia Mathiasen
Udgivet af Politikens Forlag i april 2015


2 kommentarer:

  1. Og nu forventer jeg så at få serveret Thai hos dig også ;-) hihi
    Den ser virkelig smuk og lækker ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en aftale ;o) Det er altså også en skøn bog!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...