tirsdag den 13. januar 2015

På tur med Limfjordsbanen

Jeg har et par alvorlige hængepartier her på bloggen - jeg har fx. slet ikke fået fortalt om vores sommerferie sidste år! Men det skal nok komme, for i den er der også en lille anbefaling. Ligeledes har jeg heller ikke fået fortalt om vores (katastrofale) tur med Limfjordsbanen ... måske jeg har skullet have den på afstand for at processere den oppe i hovedet ;o) Men jeg skriver om den alligevel, for jeg vil klart give den som anbefaling til børnefamilier og toginteresserede.

Jeg kan ikke huske tidspunktet, men vi havde valgt at tage afsted med den første af dagens afgange fra Lindholm station. Da vi havde stået der lidt tid blev der sådan en forvirret og lettere urolig stemning på perronen og det viste sig hurtigt, at den første afgang var blevet aflyst pga. tekniske problemer! I stedet for at tage hjem bestemte vi os for at køre ned til fjorden og spise vores medbragte madpakke. Det viste sig dog også rimelig hurtigt, at der var lidt koldt, så vi måtte hurtigt ind at købe lidt ekstra tøj til drengene. Men alle disse ting gik dog i og for sig smertefrit og lidt efter var vi igen at finde på Lindholm station og ventede på toget.

Kort tid efter kom det heldigvis kørende. Vi kom ombord og fandt nogle pladser og ventede på at toget kørte. Vi kunne godt se, at junior var noget bleg, men tænkte ikke videre over det. På vej mod Aalborg station gik husbonden og junior ud for at kigge lidt mens toget kørte, og så snart vi kørte ind på perronen endte junior med at kaste op ud over det hele - på toget og på faren! Den stakkels dreng :o( Han var super ked af det bagefter, men jeg tror egentlig, at faren var mere ked af det, for han blev nødt til at smide sin t-shirt og tilbringe resten af turen i bar mave!!! Victor blev installeret på en bænk i toget og vi fik tørret op efter os selv. Han endte med at sove indtil vi kom tilbage til Lindholm. Problemet var nemlig lidt, at det ikke bare lige var sådan at hoppe af toget og tage tilbage, og vi håbede måske også lidt, at han ville blive frisk igen.

Da vi var kørt fra Aalborg station og til Remisen holdt toget en længere pause, og siden vi ikke rigtigt kunne tage drengene med ud at kigge valgte vi at blive i toget. Jeg tænkte, at jeg lige kunne smutte ind i en anden vogn og tage lidt billeder, som - naturligvis - endte med, at toget kørte hen så man ikke kunne komme ud og derfor tilbragte jeg hele pausen alene i den vogn, men husbonden og drengene var i den anden! Selvfølgelig var det på den måde!

Turen fra Remisen og tilbage til Lindholm - med mig i den rigtige vogn - gik uden de store udskejelser og vel tilbage i Lindholm skyndte vi os at køre hjem igen fra hvad man uden tvivl kan klassificere som den værste togtur nogensinde!!!

Toget var dog super fint og mindede totalt om Hogwarts Express :o) Jeg tror nu nok, at vi ender med at prøve igen i år ... så skal vi bare huske skiftetøj til husbonden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...