tirsdag den 25. marts 2014

Pasta med chorizo, feta og dadler

I lørdags var husbonden en tur inde i byen for at købe en gave til mig (yay!) og bare for at se hvad der kom ud af det, bad jeg ham også om at finde på noget at spise til aften og at købe ind til det! Det gik heldigvis rigtig fint :o) Han fandt på noget som smagte skønt og som var enormt nemt at lave... det fik jeg så æren af, men det var heller ikke noget problem :o)


Pasta med chorizo, feta og dadler (3-4 pers.)

500g frisk pasta
100g chorizo
100g feta i blok
250g blandede, friske svampe
1-2 spsk peberfrugt-pesto (eller anden pesto)
2 fed hvidløg
olie
10 tørrede dadler

Skær chorizoen i tern og steg den på en mellemvarm sauterpande. Rens og skær svampe og hvidløg i mindre stykke og steg dem sammen med chorizoen. Bræk fetaen i mindre stykker. Fjern stenen fra dadlerne og skær dem i mindre stykker.

Kog pastaen efter anvisning på pakken, og hæld den derefter straks over til chorizo-svampeblandingen. Hold eventuelt en smule kogevand tilbage. Tilsæt pestoen og varm det hele godt igennem. Hvis blandingen virker lidt tør kan man tilsætte lidt af kogevandet.

Tag panden af varmen, tilsæt dadler og feta og server straks.


Blandingen her lyder måske lidt mærkelig, men det smagte SÅ godt! Det meget søde, salt og fede balancerede super godt, så prøv det bare :o)

4 kommentarer:

  1. Det lyder som en spændende opskrift, og jeg kunne godt forestille mig at den kombination vil fungere rigtig fint selvom det lyder lidt specielt. Det kunne være at man skulle forsøge sig med samme strategi, og sende kæresten ud på indkøb. :) Tror dog at der i så fald hovedsageligt ville blive købt ind til hamburryg, medister og andet godt med gris. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan i hvert fald klart anbefales :o)

      Det var også lidt af en satsning, og tit tror jeg at min kære mand ville have valgt en bøf, eller bolognese eller måske koteletter, så jeg synes også, at han var meget opfindsom :o)

      Slet
  2. Hey det tror jeg også, jeg vil prøve at sige til min mand, bare for at se om jeg så får serveret koteletter/karbonader med ovnkartofler og sauce til eller om han faktisk er lidt mere opfindsom end det ;)

    Uhh gave... ikke så tosset endda... hvad var det så???? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skulle næsten prøve det :o) Jeg tror, at min kære mand virkelig forsøgte at tænke alternativt i stedet for blot noget standard, og det synes jeg var super fedt :o)

      Gaven ved jeg ikke noget om endnu, jeg får den først på torsdag hvor vi har bryllupsdag :o)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...