torsdag den 22. marts 2012

Foodexpo 2012: Gifts and Goodies...

Som lovet det sidste indlæg om Foodexpo 2012 - det omhandler kort de ting jeg købte eller fik med hjem. Det var nogle lækre ting iblandt, som jeg glæder mig meget til at eksperimentere med :o)

Mit første indkøb på messen var denne LÆKRE jordbærsirup med vanilje fra Kroghs Specialitet, som jeg efter at have smagt dernede blev NØDT til at købe :o) Jeg ved endnu ikke helt hvad jeg skal bruge den til - tænker på nogle små pandekager her i weekenden, men hvis der er nogle som har nogle gode forslag til brug - så må I meget gerne sige til :o)

Faktisk købte jeg kun 2 ting på messen, siruppen og så denne Æblemost med Kirsebær fra Nybro Frugtplantage, som jeg simpelthen også blev nødt til at købe - og faktisk er det lidt Sabinas skyld, for hun skulle absolut tilbage og købe en anden variant, og så kunne jeg ikke dy mig :o) Den står ny kølig og lækker i køleskabet, altid klar til et lille eller stort glas, og 5 liter er altså en ret pæn mængde, men det smager utroligt godt, meget kraftig af både æble og kirsebær - MUMS!


En lille tester jeg fik med hjem var disse små fiskepakker fra Larsen Danish Seafood, som jeg ikke er sikke på, at vi almindelige forbrugere kan købe nogle steder, ej heller i større pakninger, men jeg kan fortælle så meget, at Junior nyder rigtig godt af dem i disse dage :o)

Ydermere fik vi også nogle testere på Cavi*art med hjem. Det er jeg altså MEGET spændt på at eksperimentere med. Det er jo et tang-produkt, og ifølge de små brochurer vi fik med hjem, så er der nærmest ikke det de ikke kan bruges til. Men jeg glæder mig i hvert fald meget til at prøve det.

Jeg fik også en pakke Rød Mizuna fra Yding Grønt med hjem, men den nåede jeg ikke at få taget billede af inden den var spist - til gengæld fik jeg brugt den til hele 2 ting, som jeg vil blogge om så snart som muligt :o)

8 kommentarer:

  1. Jeg brugte siruppen til nogle muffins den anden dag, men da de blev spist på et splitsekund af barslende mødre nåede jeg ikke at få et billede:)
    Den gav en meget sød smag og diskret rød farve, så det kunne jeg godt finde på en anden gang. I aften har jeg dog lovet Kristian vafler, så mon ikke den skal afprøves der:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha - barslende mødre skal man ikke sådan kimse af ;o) Var det bare en vaniljecupcake du havde fodret lidt?

      Uh, vafler lyder heller ikke så ringe endda - mums!

      Slet
  2. Mine varmeste anbefalinger går til jordbærsirup. Lav en omgang pandekager med lidt overflod af vanilje og server med netop den jordbærsirup du har nævnt her i indlægget - det smager helt fantastisk!

    Hvis man er til caviar, som du har på nederste billede - og fortsat ønsker lige pandekager - så lav små amerikanske pandekager og server dem med caviar. mums! :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for anbefalingerne, jeg kan jo se, at du kan henvise til et helt mekka af lækre pandekageopskrifter. Jeg må bestemt kigge lidt nærmere på nogle af dem :o) Ih, nu får jeg helt lyst til at bage pandekager!

      Slet
  3. Hvor ser den æble/kirsebær-most lækker ud! 5 liter ville hurtigt få ben at gå på her hjemme (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Den ER også virkelig god! Jeg nyder hvert eneste glas :o)

      Slet
  4. Er lidt misundelig på den æblemost :-) det lyder som en rigtig lækker kombination :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, den var også helt fantastisk :o) Jeg er helt ked af, at den er tom...

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...