fredag den 11. november 2011

Fiskefrikadeller og stuvede grøntsager!

Ja, man står jo nogle gange tidligt op når man har en baby på 4 måneder! Det virker helt mærkeligt for mig at blogge kl 7.30 om morgenen om mad, men nogle gange må man springe på, når tiden er der :o)

Vi fik ikke and i går til Mortens aften, hvilket jeg lidt har fortrudt, men der er jo heldigvis ingen forbud mod at spise and en anden dag, eller så bare vente til januar, hvor vi fejrer det sammen med vores venner :o)

I stedet for and, kan jeg præsentere en sand klassiker i det vores lille køkken - stuvede grøntsager! Så bliver det ikke meget mere husmandskost-agtigt. Men vi elsker stuvede grøntsager, og de kan jo varieres i en uendelighed efter hvad der er i sæson eller i køleskabet :o)


Jeg kan ikke rigtigt komme med en opskrift, da det altid bare er efter spitzgefühl, men det består jo under alle omstændigheder af en god tyk mælkesauce, evt. spædet lidt op med grøntsagsvand. Deri kogte grøntsager - i dette tilfælde porrer, gulerødder, broccoli og pastinak. Det allerbedste er jo selvfølgelig med lækre kartofler (gerne aspargeskartofler), men det er ikke så tit vi får kartofler i, men det tror jeg egentlig der skal laves lidt om på :o)

Som tilbehør til de stuvede grøntsager fik vi denne gang lakse-torske-frikadeller, men igen, man kan næsten vælge alt. Til stuvede kartofler er det bedste røde pølser for det har jeg altid fået som barn :o)

Det var så dagens udgave af "Camilla trænger til at blive lidt mere moderne", men jeg er nok i bund og grund bare mest til traditionel og lidt gammeldags mad, mums :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...