onsdag den 28. september 2011

Chili con Guinness

En eller anden dag faldt husbonden over en gratis opskriftsamling i Føtex - "Godt Øl til Lækker Mad" fra Carlsberg. Der ser faktisk ud til at være mange lækre retter deri - nogle indeholder øl, og andre gør ikke. Men derfra fik vi i hvert fald Chili con Guinness i går til aftensmad.


Chili con Guinness - 4 pers. (Godt Øl til Lækker Mad)
400g oksekød i tern
1 dåse Guinness
1 løg
olie
1 dåse flåede tomater (?!?)
2 stk. røde peberfrugter
1 dåse brune bønner
salt
1 tsk chilipulver
2 tsk paprika
2 fed presset hvidløg
creme fraiche
Flütes
Grøn salat el. lidt grøntsager

Pil løget og hak det. Opvarm olien i en gryde og steg løg og kød i den. Brun det godt i 4-5 min. Krydderier, bønner, tomat (der stod ikke noget i ingredienslisten, så jeg smed en dåse flåede i), Guinness og hvidløg tilsættes. Rør godt rundt og kog i ca. 20 min.
Skær peberfrugterne i strimler og kom i gryden. Smag til med salt og peber - kog i yderligere 2 min.
Server retten med creme fraiche, lidt grønt og flütes.

Det smagte faktisk ret godt - efter noget tid blev det dog måske en anelse bittert, men det er jo heller ikke så mærkeligt, da Guinness jo er ret bittert. Men på en måde smagte det som om man havde en milliard ingredienser i, og at det havde stået for evigt på komfuret! Jeg tror helt bestemt godt, at jeg kunne finde på at lave det igen, men ville så nok vælge kun at komme en halv dåse Guinness i :o)

2 kommentarer:

  1. Det ser i hvert fald super lækkert ud!! :-)

    Kh
    Birthe

    SvarSlet
  2. Det var heller ikke så ringe endda :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...