torsdag den 25. august 2011

Kransekagestykker med fuldkernemarcipan

Fuldkernemarcipanen, som vi bl.a. fik til madbloggertræf har længe ligget og gloet på mig i køleskabet, og udløbsdatoen taget i betragtning var det altså på tide at få den brugt! Idet jeg også lå inde med nogle past. æggehvider blev jeg enig med mig selv om, at lave nogle kransekagestykker.


Jeg lavede dem efter Mette Blomsterbergs opskrift, men byttede den almindelige marcipan ud med fuldkernemarcipanen fra Woodshade, billedet nedenfor af marcipanen har jeg lånt af Birthe


Kransekagestykker (ca. 20 stk.)
175g fuldkernemarcipan
70g rørsukker
35g past. æggehvide

Rør sukker og æg sammen, og lad det stå i en time, for at opløse sukkeret. Tilsæt derefter marcipanen. Den æltede masse puttes i en sprøjtepose med en stor stjernetylle og sprøjtes ud op en bageplade beklædt med bagepapir.
Bages ved 200gr i ca. 7-8 minutter.

Konklusion... Jeg er bare IKKE vild med den marcipan. Den er simpelthen en tand for bitter til mig, eller faktisk mange tænder :o( Lige til at starte med er den okay, men det bliver bare værre og værre. Det blev en smule bedre af at blive bruge til disse kransekagestykker, men nej - den bliver ikke en favorit i det lille hjem... men opskriften var god, den vil jeg prøve med almindelig marcipan

8 kommentarer:

  1. Øv, troede lige jeg kunne lade mig inspirere. Smagte på den rå marcipan første gang i går, og tænkte "det her stads kan jeg da ikke bruge til noget som helst!". Måske ryger det bare ud. Eller måske kan jeg bruge det i nogle cookies jeg har en opskrift på, hvor der skal bruges revet marcipan, man kan håbe, at det ikke smager igennem.

    SvarSlet
  2. Jeg har efterhånden hørt mange sige, at den er meget bitter. Jeg har ikke fået prøvet min endnu.

    SvarSlet
  3. oj! så spennende. dette så jo nydelig ut!

    SvarSlet
  4. Øøøv Camilla - den så ellers ret spændende og indbydende ud. Nogle gange skal man altså bare lade være med og prøve at gøre noget usundt "sundere". En marcipan skal ikke være med fuldkorn, men derimod sød, snasket og helt hvid og usund :D Det er min mening :)

    Blomsterbergs opskrift ser derimod ret fin ud - den må afprøves ;)

    SvarSlet
  5. Hej Bitte,

    beklager meget :o( Men det er jo selvfølgelig smag og behag, så der er jo ingen der siger, at du ikke vil kunne lide det?! Men jeg havde sjovt nok fuldstændig samme tanke som dig, da jeg smagte den rå marcipan...

    Jeg tror godt at en cookie ville kunne camouflere noget af smagen :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  6. Hej Camilla,

    det var også det jeg syntes at jeg havde, så det var nok også derfor at jeg ikke har fået taget mig sammen tidligere, for jeg troede nok egentlig at det ville være super lækkert... :o(

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  7. hej lovelyliller,

    tak for de søde ord :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  8. Hej Kristine,

    jep - du har fuldstændig ret, nogle ting skal man ikke pille ved, det skal være mega usundt og sødt :o)

    Jeg kan klart anbefale MB's opskrift, den var super god

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...