onsdag den 8. juni 2011

Smukke blomster og stegt flæsk...

Prøv lige at se nogle smukke blomster jeg købte i går...
Jeg elsker pæoner. Jeg var så heldig at selvom årstiden ikke helt var til det endnu, så havde jeg de yndigste lyserøde pæoner i min brudebuket, og hver gang jeg ser nogle tænker jeg på mit bryllup :o) Desværre springer de MEGET hurtigt ud, så jeg kan måske kun lige nyde dem i dag og i morgen med...

I går til aften fik vi en omgang stegt flæsk med persillesovs. Jeg har aldrig lavet det før, men jeg tænkte - hvor svært kan det være?!? og jeg fik ret, det var ufatteligt simpelt!
En decideret opskrift har jeg "naturligvis" ikke - sådan går det jo som regel, når jeg laver mad. Men hvorom alting er, så stegte jeg flæsken i ovnen ved 200gr og det blev helt perfekt - saftigt, sejt og sprødt på de rigtige steder. Saucen var "bare" en opbagt mælkesauce med store mængder persille, og dertil fik vi nye kartofler. Til mit forsvar skal det for øvrigt siges, at jeg fik salat til frokost da jeg havde en af mine veninder på besøg... så det må da kunne gå lidt ud for den manglende mængder grøntsager til aftensmad., ikk? 

4 kommentarer:

  1. UHmm, en af mine favoritretter :-) - og jeg er også vild med pæoner....

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  2. har faktisk også pæoner på bodet nå. (se bilde i forrige innlegg) mine er rosa da :)

    SvarSlet
  3. Hej Birthe,

    jeg er også ret begejstret for stegt flæsk, men får det MEGET sjældent!

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  4. Hej lovelyliller,

    ja - det kan jeg se, hvor er det smukke, jeg elsker den farve som dine pæoner har :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...