søndag den 8. maj 2011

Picnic i parken med chokolade-muffins - samt endnu en lækker salat

I går havde vi besøg af min mor og far, samt min søster og 2 nevøer for at fejre lidt mors dag på forskud. Da vejret jo var rigtig fint blev det til en lille picnic i parken, som ligger lige i nærheden af hvor vi bor. Da det blev aftalt i sidste øjeblik var det ikke noget "særligt" - egne madpakker, sandwiches osv. jeg tog lige lidt pizza-snegle og chokolade-muffins med, som jeg allerede havde i fryseren. Men under alle omstændigheder var det rigtig hyggeligt :o)

 Coco nyder at være  i parken...

 Udsigten over Aalborg fra Skanseparken

Chokolade-muffins med jordbær/fløde på toppen

Da vi kom hjem tog husbonden lidt billeder af vores tulipaner i haven, som vi fik for et par år siden af svigerforældrene, som de selv havde med hjem fra Holland

Pga. den hyggelige tur i parken skulle aftensmaden være en nem omgang - så valget faldt på endnu en salat fra Skagenfood, hvortil vi fik lidt dampet torsk.


Melonsalat med cherrytomater, feta og ramsløg (4 pers.)

1 galiamelon
250 g cherrytomater
½ rødløg
4 spsk. god jomfruolivenolie
2 spsk. balsamico
100 g feta - brugte Løgismose Salatost med Gedemælk fra Goodiebag
50 g ristede pinjekerner
Salt og peber

Befri melonen for skal og kerner og skær melonkødet, cherrytomaterne og løget i skiver. Anret dem pænt på et fladt fad og dryp med olie og eddike. Smuldr fetaen over, krydr let med salt og peber og drys med strimlet ramsløg og pinjekerner.

Det var rigtig lækker, og osten passede fint synes jeg - så endnu en salat som kan anbefales.

4 kommentarer:

  1. Jeg er vild med farven på den jordbærfløde, passer totalt godt til chokoladen :-)

    Salaten er gemt, den ser ud til lige at være noget for mig....

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hej Birthe,

    ja, den havde en superfin lyserød farve :o)

    Salaten kan i hvert fald godt anbefales - mums!

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  3. Ihh det lyder bare SÅ hyggeligt altså og ja der er jo en fantastisk udsigt oppe fra Skansen udover Aalborg - savner så meget den udsigt! Picnic går jeg da heller ikke af vejen for og det er jo nogle rigtig lækre små ting i har haft med :) Smukke tulipaner også søde...

    SvarSlet
  4. Hej Agnethe,

    tak :o) Ja, picnic er super, men det er desværre noget vi gør alt for sjældent - og vi burde være bedre til det når vi bor lige ved siden af Skansen :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...