tirsdag den 7. september 2010

Koteletter med stuvet toscanakål

Hver uge får husbonden og jeg en grøntsagskasse fra Skagenfood. Vi er rigtig glade for at få den - det gør aftensmaden lettere (grøntsager leveret til døren, inkl. opskrifter) og mere varieret. Som regel laver vi mad efter de opskrifter der er med, og i 9 ud af 10 tilfælde smager det rigtig godt.

Dagens middag var magre koteletter med "fløde"stuvet toscanakål


Opskrift fra Skagenfood.dk


Flødestuvet toscanakål med løg
  • 1 pk toscanakål
  • 1 rødløg
  • 1 fed hvidløg
  • 25 g smør
  • 0,25 l piskefløde - jeg brugte cremefine
  • muskatnød
  • salt og peber
Skyl kålen godt og skær det groveste af ribberne af. Snit kålen i brede strimler og blancher dem hurtigt i kogende letsaltet vand. Dræn kålen og stil til side. Snit rødløgene i tynde ringe og hak hvidløgsfeddet fint. Sauter begge del i smør uden at de tager farve. Kom kålen ved og sauter videre til evt. væde er helt væk. Tilsæt så fløde, citronskal og revet muskatnød og lad stuvningen koge sammen i et par minutter. Smag til med salt og peber og server straks.

Det smagte sådan set meget godt, men jeg tror vi skulle have haft taget noget mere af stokken, og så har jeg aldrig smagt toscanakål før, så jeg ved ikke om det smagte som det skulle :o)

2 kommentarer:

  1. Ej, hvor ser det godt ud - og sikke en flot og indbydende blog du har her :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hej Birthe,

    hvor hyggeligt at se dig herinde, og tak for de søde ord :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...